Klachtbehandeling

Klachtbehandeling

Klachtbehandeling

Achter elke klacht en elk signaal van onvrede zit een burger of ondernemer met een eigen verhaal. Daar naar luisteren én handelen is het begin van professionele klachtbehandeling.
De overheid heeft een zorgplicht om klachten serieus te nemen en op een behoorlijke manier af te handelen, altijd volgens de richtlijnen van de Awb. Maar het gaat verder dan dat. Het uiteindelijke doel is de burger of ondernemer concreet op weg te helpen én te leren van de klacht om de dienstverlening te verbeteren.

In dit deelgebied leren deelnemers hoe ze klachten op een effectieve en klantvriendelijke manier kunnen behandelen.

In de opleiding is veel aandacht voor de koppeling met de (dagelijkse) praktijk.
 

Klachtbehandeling
Incompany training
1 dag
Prijs: € 1956,- per groep, Btw-vrij
max. 10 deelnemers

Resultaat

U leert luisteren naar de verhalen achter elke klacht en elk signaal van onvrede, waardoor u een beter begrip krijgt van de behoeften van burgers en ondernemers.
U ontwikkelt een empathische benadering voor klachtbehandeling, waardoor u effectiever en klantvriendelijker kunt handelen.
U verwerft een grondig begrip van de zorgplicht van de overheid en hoe klachten volgens de richtlijnen van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) moeten worden afgehandeld.
U bent beter uitgerust om ervoor te zorgen dat klachten op een behoorlijke en correcte manier worden behandeld.
U leert hoe u de theorie van klachtbehandeling kunt koppelen aan uw dagelijkse praktijk, waardoor u direct toepasbare vaardigheden ontwikkelt.
U krijgt handvatten om klachten efficiënt en effectief op te lossen in uw dagelijkse werk.
U ontwikkelt technieken om klachten op een effectieve manier te behandelen, wat leidt tot snellere en meer bevredigende oplossingen voor burgers en ondernemers.
U leert methoden om klachten om te zetten in mogelijkheden voor verbetering van de dienstverlening
U draagt bij aan een hogere tevredenheid en vertrouwen van burgers en ondernemers in de overheid.
U verbetert uw professionele vaardigheden in klachtbehandeling, wat uw competentie en effectiviteit in uw rol vergroot.
U ontwikkelt een klantgerichte mindset die u helpt om een positieve impact te hebben in uw werk.

Vraag vandaag nog vrijblijvend een offerte op

Brochure aanvragen

Mis de kans niet om een inspirerend GRATIS e-book te ontvangen! Meld u nu aan.

Wij gebruiken cookies om uw ervaring te verbeteren!